Lifestyle

O blogu słów kilka

Nigdy nie zastanawiałam się nad tym, ile kosztuje prowadzenie bloga. Od zawsze wydawało mi się, że blogerki, które tworzą treści, robią piękne zdjęcia i piszą ciekawy tekst zajmują się tym tylko i wyłącznie w momencie kiedy najdzie ich wena :) Kiedy zaczęłam sama prowadzić bloga zobaczyłam, że jest to naprawdę ciężka praca. Przygotowanie pięknych zdjęć, stworzenie treści artykułu, znalezienie pomysłu na post i oczywiście prace organizacyjne pochłaniają naprawdę wiele czasu. Dla mnie blog to drugi etat. Na przykład wczoraj po zajęciach na studiach podyplomowych wróciłam do domu i wraz z dziewczynami przygotowałam dla Was kilka smacznych inspiracji. Zdjęcia robiłyśmy do później nocy, a przygotowanie do nich zajęło nam kilka dni. Dzisiaj kiedy wiem ile czasu poświęcam na bloga i ile wydałam na stronę poprzez czas jej działania, wiem też, że trzeba szukać firm, które pomogą nam się rozwijać w ciekawy sposób i odciążą finansowo blogera.

Większość blogerów ponosi koszty takie jak: utrzymanie serwera oraz domeny czy koszt profesjonalnych zdjęć. Rocznie najniższe koszty regularnego prowadzenia bloga to kilka tysięcy złotych. Wiem, że pisanie o zarobkach blogera czasem jest tematem kontrowersyjny, ale ja nie wstydzę się o tym opowiadać. Dzięki ciężkiej pracy, aktualnie przychody z bloga równoważą koszty jego utrzymania i promocji :) Jestem z tego dumna, choć na pewno z tyłu głowy kiełkuje myśl, że mogło by być lepiej :) Póki co, od samego początku jak i teraz traktuje blog jako moje hobby i element artystycznego “wyżycia” się po pracy. Ja znalazłam platformę, która łączy blogerów z reklamodawcami i pomaga nawiązać współpracę. Platforma o której mowa to Reach a Blogger.

O blogu słów kilka

Dzięki jej pośrednictwu udało mi się nawiązać kilka współprac, które pomagają mi nie tracić na mojej pasji :) Wiem, że wielu reklamodawców szuka możliwości współpracy z blogerami tak samo jak blogerzy szukają możliwości reklamowania ulubionych produktów. Dzięki Reach a Blogger nie trzeba samemu szukać reklamodawców, a po prostu zgłosić się do kampanii gdzie stawkę blogera ustala sam bloger ;)

Platforma w bardzo prosty sposób pozwala na założenie własnego konta i promocję swoich mediów, w których się udzielamy. Dzięki temu zarówno reklamodawcy, jak i ja jako wydawca mam możliwość szybkiego wyszukania interesującej mnie propozycji. Bardzo dużą zaletą portalu jest to, że każda współpraca jest realizowana wedle własnej inwencji twórcy na podstawie inspiracji i materiałów udostępnianych przez reklamodawców. Nie ma sztywnej zasady – mamy duże możliwości i elastyczność w realizacji zamówienia.

o blogu słów kilka

Póki co realizowałam kilka współprac za pośrednictwem portalu i jestem bardzo zadowolona. Na pewno dużym plusem jest to, że chociażby wypłaty realizowane są bardzo szybko oraz wystawiane są faktury za usługi co na przykład dla osoby posiadającej własną firmę na pewno jest istotne.

Zresztą – zobaczcie sami na czym polega funkcjonalność Reach a Blogger :

Zapraszam zarówno twórców jak i reklamodawców :) Portal cieszy się coraz większą popularnością, współpracuje z nim już ponad 2000 blogów i coraz więcej firm zgłasza u nich zapotrzebowanie na wpisy. Myślę, że każdy może znaleźć tam coś dla siebie :)

O blogu słów kilka

 

 

 

 

 

 

 

 

BTW – tak, ten wpis jest sponsorowany ;) I osobiście mogę szczerze polecić współpracę poprzez Reach a Blogger :)